Föreningsbutiken stängd torsdagen den 15 maj

Detta på grund av uppdatering av bland annat priser. Vi ber er att planera era beställningar till en annan dag.

Grafiska riktlinjer

När vi följer våra grafiska riktlinjer stärker vi Röda Korsets varumärke och trovärdighet. Det blir lätt att känna igen Röda Korset på webben, på affischer, i annonser och i sociala medier när vi kommunicerar likadant.

Viktiga delar i riktlinjerna:  

  1. Logotyp: Använd alltid logotypen från december 2018. Då följer vi både nationell och internationell standard.
  2. Typografi och Färger: Använd rätt typsnitt och färger. Då får vi en enhetlig stil på allt material.

    Vår logotyp använder typsnittet Futura standard. Det används också på skyltar och annat formgivet material som till exempel mallar i Föreningsbutiken. I övriga sammanhang använder vi Arial. För längre texter använder vi Times New Roman. 
  3. Bilder: Välj bilder där människor är aktiva och visar känslor. Snarare än bilder där människor står uppställda. Då speglar vi våra värderingar.

Det finns även en grafisk manual med det som är specifikt för second hand.