Röda Korset deltar i DN:s annonstävling

Röda Korset deltar i DN:s annonstävling

Dagens Nyheter anordnar varje sommar en tävling som heter Reklamcupen. Deltagarna tävlar med en helsidesannons mot andra bidrag.

Ju fler dueller man vinner, desto fler införanden i tidningen. Röda Korset har varit med i tävlingen flera gånger och så även i år.


Det här är ett tillfälle för oss att ta ut svängarna lite och kommunicera på ett sätt som vi vanligtvis inte gör.

Den 8 juli tävlar vår annons som bygger vidare på konceptet från varumärkeskampanjen, att en kris kan inträffa plötsligt. Vi har härmat ett annat välkänt reklamuttryck, från Triss, och skruvat det så det passar vårt budskap.


Håll utkik efter vår annons i papperstidningen och på webben, och håll tummarna för att vi går långt i tävlingen!

Kommentera artikeln

För att kommentera och läsa andras kommentarer behöver du vara inloggad med ditt rödakorskonto. Logga in genom att klicka på figuren högst upp till höger. Vi använder kommentarstjänsten Commento. Innan du loggar in första gången behöver du aktivera ditt rödakorskonto.

Har du en fråga, kontakta Infoservice.

Kontakta Infoservice

0771–19 95 00 

Fråga oss i chatten!