Ny kampanjfilm i tv för att rekrytera månadsgivare

Liten pojke på fältsjukhus i Syrien.

Kanske har du sett våra kampanjfilmer som rullar på tv? I veckan kom en ny film som handlar om Khaled som fått hjälp på Röda Korsets fältsjukhus i Syrien.

Metoden kallas för DRTV och är en reklamfilm på 60 sekunder där syftet är att skapa direkt respons genom att anmäla sig som månadsgivare. Detta är en välprövad metod som vi har arbetat med i tre år. En av våra viktigaste intäktskällor för att kunna bedriva våra verksamheter är just månadsgivandet. Reklamfilmen kommer att gå i TV4, NENT och Discoverys kanaler under perioden december till februari.

Just nu har vi två filmer som går på tv. En som gått ett längre tag som handlar om Amina som får hjälp på Röda Korsets hälsoklinik i Somalia.

Den nya filmen om Khaled visar kriget och konfliktens konsekvenser i Syrien där ICRC bland annat driver ett fältsjukhus med stöd från Syriska Röda Halvmånen och Norska Röda Korset. I filmen berättas det om Khaled som har får hjälp på Röda Korsets fältsjukhus efter att han har skadat sig och förlorat sin mamma. Khaled är två år gammal och har legat på fältsjukhuset i fyra veckor. Filmen visar Khaled och flera andra barn som lever i utsatthet i krigets Syrien.  

Läs mer på rodakorset.se om Khaled och hur han återförenades med sin familj och sina syskon

Kontakta Infoservice

0771–19 95 00 

Fråga oss i chatten!