Föreningsbutiken stängd torsdagen den 15 maj

Detta på grund av uppdatering av bland annat priser. Vi ber er att planera era beställningar till en annan dag.

kassasystem-yabie-i-röda-korset-second-hand-butik

Kassasystemet Yabie: Kretsarna delar sina erfarenheter

Kassasystemet Yabie: Kretsarna delar sina erfarenheter

Röda Korset har ett centralt avtal med Yabie som erbjuder användarvänliga lösningar för butik. Med en kassalösning från Yabie får du allt du behöver för att kunna sköta din försäljning. Både mjukvara och hårdvara, kassasystem och betalningsalternativ.

Röda Korset har ett centralt avtal med Yabie som erbjuder användarvänliga lösningar för butik. Med en kassalösning från Yabie får du allt du behöver för att kunna sköta din försäljning.

Vi besöker butiken på Södermalm och i Kungsbacka för att höra mer om deras erfarenheter med det nya kassasystemet. 

Effektivt och användarvänligt

I butiken på Södermalm möter vi arbetsledaren Jessica Anderson, dagligen så stöttar hon volontärerna i butiken kring kassasystemet och hon menar att det nya systemet är väldigt användarvänligt.

- Det går enkelt att lära upp nya volontärer kring systemet då det är väldigt användarvänligt, man får även notiser och förklaringar i appen som hjälper volontärerna att förstå de olika stegen vid betalning.

Med några enkla knapptryck visar Jessica hur betalningen går till. Varugrupperna på skärmen har de sorterat i olika färger så man lätt ska identifiera vart varan ska läggas in. 

Jessica-visar-hur-kassan-fungerar
Jessica Anderson, Arbetsledare Södermalms second hand och café.

Hon visar även hur man enkelt kan kika på försäljningsstatistik och berättar att det finns volontärer och medarbetare som gillar att kika in där och se hur försäljningen går, för dagen eller månaden.

Reducerat diffar i kassan med en enad lösning som synkar hårdvara och mjukvara

En stor skillnad butiken har märkt av är att de via det nya systemet även kunna reducera diffar i kassan vid stängning. Tidigare var inte kortläsaren och kassasystemet synkroniserat och man behövde manuellt skriva in beloppet i kortläsare före betalning. Detta ledde ofta till mänskliga fel när man mata in beloppet manuellt och vi stängning kunde kassa- och betalningsrapporterna diffa. Detta är nu ett problem de inte längre upplever då Yabie skickar beloppet automatiskt till kortläsaren.

Gåvo-knapp

En ny funktion butiken har börjat använda är gåvoknappen, via den kan de enkelt kan ta emot gåvor från kunden. Jessica menar att kunderna ibland vill skänka växeln eller jämna ut totalsumman och då används denna knapp för att ta emot gåva till kretsen.

Digitala kvitton

Även i Kungsbacka upplevs systemet som användarvänligt, vi träffar Tess som ansvarar i city-butiken i Kungsbacka.

-  Tidigare hade vi SHARP och har nu haft Yabie som leverantör i några månader. Jag upplever systemet som smidigare, tar mindre plats i kassan och till mindre kostnad. Dessutom kan vi erbjuda digitala kvitton till våra kunder.

ansvarig-för-city-butiken-i-kungsbacka-står-glatt-vid-kassan
Tess, ansvarig i city-butiken Kungsbacka.

Vill du ha mer information om Yarbie?

Är du nyfiken på systemet eller funderar på att byta ut det du har? Kontakta Mikael Kubic för mer information om systemet och lösningen.

Kontaktupppgifter; e-mail: mikael.kubic@yabie.com Tel: 0763 10 74 47