Uppdaterad information vad som gäller för kretsstämmor under rådande omständigheter. Läs mer här!

På rednet.rodakorset.se använder vi kakor för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. 

Läsa mer om kakor

Frivilligrekryterings-kampanjen hösten 2021 – resultat

Frivilligrekryteringskampanj hösten 2021

Vilken otrolig höst vi har haft. För första gången i manna-minne har vi haft en centralt finansierad och koordinerad kampanj för att rekrytera frivilliga till våra fenomenala krets- verksamheter.

Den 15 oktober gick startskottet för höstens frivilligrekryteringskampanj som alltså genomfördes i enlighet med den strategiska inriktningens beslut om att årligen genomföra en satsning på frivilligrekrytering. Under kampanjperioden 15 oktober- 15 december annonserade vi olika sociala medie- kanaler och ledde på så vis potentiella frivilliga till www.rodakorset.se/engagera-dig/.

Parallellt togs ett stödmaterial fram för 15 av våra vanligaste verksamhetstyper i form av annonsmallar och affischer samt annonser för lokal press. Detta ligger i Föreningsbutiken och kan användas när som av alla er kretsar som har fortsatta behov av att rekrytera frivilliga.

Vi ser nu fram emot att mejlledes utvärdera kampanjen med de cirka 100 av er kretsar som anmälde er och samtidigt planera för nästa års kampanj.

Till dess – håll till godo med dessa fina resultat;

  • 280 uppdrag publicerade på rodakorset.se/engagera-dig jämfört med ca drygt 100 uppdrag som vanligtvis brukar vara publicerade. 

  • Annonserna syntes över en miljon gånger och nådde drygt 400 000 unika användare.
  • 42 000 besök på rodakorset.se/engagera-dig mättes under kampanjperioden 15 okt-15 dec.​
  • Under perioderna av annonsering på Facebook ökade antal besök på rodakorset.se/engagera-dig i genomsnitt med 200 % jämfört med samma perioder föregående år. ​
  • 800 ansökningar på uppdrag registrerades i ReachMee under hela kampanjperioden 15 okt-15 dec. ​
  • Under perioderna av annonsering ökade antalet ansökningar i genomsnitt med 275% jämfört med samma perioder föregående år.​

  • Vi fick även tillfälle att testa TikTok som är en ny socialmedie-kanal för oss som organisation. Cirka 3 000 klickade på annonserna på TikTok och vi nådde mer än 100 000 personer på TikTok.

Stort tack till alla er som deltog. Vi ser fram emot en ännu bättre kampanj nästa år efter att ha fått ta del av er input efter årsskiftet.

Länge leve vi!

/Enheterna; förening, kretsinsamling och second hand samt lokal och regional utveckling.

 

 

Kommentera artikeln

För att kommentera och läsa andras kommentarer behöver du vara inloggad med ditt rödakorskonto. Logga in genom att klicka på figuren högst upp till höger. Vi använder kommentarstjänsten Commento. Innan du loggar in första gången behöver du aktivera ditt rödakorskonto.

Har du en fråga, kontakta Infoservice.

Kontakta Infoservice

0771–19 95 00 

Fråga oss i chatten!